GEBRUIKERS-UPDATE

Nieuwe behoeftes, optimalisatie en een veranderend onderwijslandschap zorgen ervoor dat Learnbeat constant in ontwikkeling is. Een digitaal portfolio met video’s, geluidsfragmenten en afbeeldingen is hier een sprekend voorbeeld van. Learnbeat is constant in beweging. Het techniekteam van Learnbeat heeft de afgelopen tijd heel hard gewerkt aan nieuwe functionaliteiten en verbeteringen van de digitale leeromgeving.

Updaten lesmateriaal

Eigen lesmateriaal schrijf je vaak niet in één keer, maar het lesmateriaal dat je wel al hebt, wil je graag alvast in de bibliotheek plaatsen. De docenten van Melanchthon Business School zijn constant bezig met het ontwikkelen van eigen lesmateriaal in Learnbeat. Denk aan extra hoofdstukken, extra paragrafen en nieuwe opdrachten. “Het lesmateriaal wordt door meerdere collega’s gebruikt en omdat we veel lesmateriaal zelf ontwikkelen is het handig om er ook zelf voor te kunnen zorgen dat collega’s de meest actuele versie hebben.” Het updaten van het lesmateriaal is vanaf nu een fluitje van een cent en kost maar een paar tellen tijd.

Spellingsvarianten

Bij veel vragen zijn meerdere spellingsvarianten op antwoorden goed. Bij open vragen was het al mogelijk om spellingsvarianten toe te voegen bij de antwoorden, zodat meerdere antwoorden goed worden gerekend. Vanaf nu is het ook mogelijk om bij de werkvormen hotspot, gatentekst open en gatentekst tabel spellingsvarianten toe te voegen.

Sneller schakelen met de auteursomgeving

Je hebt een vraag gemaakt in de auteursomgeving en je wilt graag bekijken hoe de vraag er voor leerlingen uit komt te zien. Daarvoor moet je schakelen tussen het lesmateriaal, te vinden onder het icoon met de koffer en de auteursomgeving. Docenten van het RGO Middelharnis liepen regelmatig tegen de lange laadtijd van het wisselen tussen de auteursomgeving en de omgeving van het lesmateriaal aan. Dat probleem is opgelost en navigeren tussen de verschillende omgevingen kan tegenwoordig heel snel, zonder laadtijd.

Feedback direct onder het antwoord

Je hebt als docent de mogelijkheid om leerlingen feedback te geven. Voorheen stond de gegeven feedback los van het antwoord van de leerlingen en moest je als docent veel scrollen om de feedback terug te vinden. Dat kan anders, bedacht een docent van het Lentiz. En daarom staat de feedback vanaf nu direct onder de vraag bij de antwoorden van de leerlingen. Zo zie je als docent heel snel welke leerling al feedback heeft gehad en is de feedback heel snel terug te vinden.